۰۶
خرداد

شما دستگاه سابلیمیشن چند هد دارید؟!

شما دستگاه سابلیمیسشن چند هد دارید؟!

گنجشک را به جای عقاب نخرید !!!

با افزایش چشمگیر تقاضا برای چاپ دیجیتال پارچه، بازار فروش دستگاه های چاپ سابلیمیشن ترانسفر، داغ تر از همیشه شده است.

گرمای شدید بازار به همراه سیل عظیم متقاضیان نا آشنا با ماشین آلات چاپ دیجیتال و به خصوص چاپ سابلیمیشن، مسبب ایجاد فرصت برای سودجویان و کلاهبرداران شده است.

افرادی که از ضعف اطلاعات مراجعه کنندگان سوء استفاده کرده و بدون آنکه به آنها فرصت تحقیق و جستجو و مقایسه ی کالاهای موجود در بازار را بدهند، آنها را به دام خود می اندازند.

متاسفانه در کشور ما، این امر تنها به یک صنف و صنعت و تجارت خلاصه نمی شود. در چند سال اخیر به وفور شاهد تکرار سناریو های مشابه از جانب سود جویان بوده ایم و گویا این بی اخلاقی، همه گیری شدیدتری از ویروس کرونا دارد و به سرعت از صنفی به صنف دیگر، از صنعتی به صنعت دیگر و از فردی به فرد دیگر سرایت می کند.

از وام خرید خودرو گرفته تا خرید و فروش ارز و سکه و اخیرا سهام بورس.

صنعت چاپ دیجیتال پارچه و چاپ ترانسفر پارچه نیز از این همه گیری در امان نمانده و گویا تلخ کردن کام متقاضیان نا آگاه، شیرینی کسب و کار و زندگی سودجویان شده است.

دروغ هایی همچون دستگاه با برد های تایوانی، جوهر های سابلیمیشن ساخت کره و ایتالیا، سرعت های چاپ نجومی، اولین در ایران، دستگاه های چاپ سابلیمیشن صنعتی و هزاران دست از این واژگان زیبا و فریبنده که تنها در قالب صحبت های پیش از فروش باقی می مانند و هیچگاه به حقیقت بدل نمی شوند و از یاد فروشندگان فریبکار به کل پاک می شوند.

سوء استفاده ها از عدم آگاهی کافی متقاضیان به همینجا ختم نمی شوند.

اخیرا شاهد فروش گنجشک به جای عقاب بوده ایم. فروش دستگاه های چاپ سابلیمیشن با بدنه های 2 هد، اما با 3 هد!!! که جوان های دهه ی شصت را به یاد فروش پیکان با موتور پژو می اندازد.

پیکان های پژویی، نه پیکان بودند و نه پژو. چراکه به دلیل گرانتر بودن، توقع پژو از آنها می رفت، اما پژو نبودند. پس چرا صاحب خودرو پول بیشتری پرداخت کرده بود؟ چون فریب خورده بود. پیکان های با موتور پژو، راه میرفتند، اما هیچ وقت و هیچ وقت در حد و اندازه های پژو نبودند. چه از لحاظ امکانات و راحتی و چه از لحاظ امنیت و کارایی.

دستگاه های چاپ سابلیمیشن 3 هد با بدنه ی 2 هد، چاپ می زنند، اما به لحاظ قیمت، کیفیت و دقت در چاپ نه می توان آنها را در گروه دستگاه های چاپ 2 هد قرار داد و نه در گروه 3 هد.

به لحاظ فنی و تخصصی، اگر قرار است سرعت چاپ بیشتر شود، به همان میزان بدنه ی دستگاه، امکانات، کیفیت قطعات و کلیه ی بخش های دستگاه نیز باید بر اساس آن ارتقاء یابد. سرعت بیشتر، نیازمند بدنه و شاسی قوی تر و بدون لرزش، ریل و واگن مستحکم تر، رول جمع کن های سریع تر، تسمه های قدرتمند تر، صفحه ی کریج بسیار بسیار دقیق تر و…. می باشد.

این در حالیست که در دستگاه های چاپ 2 هد اما ارائه شده با 3 هد، هیچ یک از این موارد تغییر نکرده و عملا این شکل دستگاه ها، جایی در صنعت چاپ دیجیتال سابلیمیشن و پارچه ندارند.

توصیه ما برای خرید دستگاه سابلیمیشن چند هد

توصیه ی ما و سایر متخصصان فعال در این صنعت به متقاضیان ورود به این صنعت این است که حتما و حتما پیش از خرید بارها و بارها تحقیق کنند، دستگاه های چاپ سابلیمیشن مختلف و موجود در بازار را بارها و بارها رصد کنند و مورد آزمایش قرار دهند، از متخصصان صاحب سبک و نظر مشاوره بگیرند و سپس اقدام به خرید نمایند تا در دام افراد سود جو گرفتار نشوند.