۲۲
خرداد

کاغذکوتینگ دار سابلیمیشن

امروزه با پیشرفت صنعت چاپ دیجیتال ترانسفر پارچه، تقاضا برای تهیه ی ماشین آلات چاپ و بالطبع، ملزومات مصرفی از قبیل جوهرسابلیمیشن و کاغذ سابلیمیشن، افزایش چشمگیری داشته است.
لذا وارد کنندگان و ارائه کنندگان اینگونه محصولات نیز افزایش یافته اند. چه متخصصین حوزه ی چاپ دیجیتال و چه غیر متخصص.
از این رو، به دلیل تنوع محصولات در این حوزه، مشتریان برای انتخاب محصول مناسب و با کیفیت، دچار سر در گمی و بعضا صحبت ها و تبلیغات غیر کارشناسی می شوند.
یکی از این محصولات، کاغذ ترانسفر سابلیمیشن است که در بازار داغ امروز، تنوع بسیار زیادی دارد. از کاغذ های وزن بالا و کوتینگ دار تا کاغذ های بدون کوتینگی که با ترفند های مختلفی از جمله نیمه کوتینگ و چند درصد کوتینگ و کوتینگ روغنی و …. به فروش می رسند.
بهترین و تنها راه تشخیص میزان کیفیت کاغذ، تست کاغذ سابلیمیشن از طریق چاپ و مقایسه است. کاغذ ترانسفر سابلیمیشنی که به عنوان نمونه برای تست بدست شما رسیده است، بر روی هر 2 سمت کاغذ تست چاپ روی پارچه بگیرید و مقاسه کنید. معمولا در کاغذ های کوتینگ دار، بین پشت و روی کاغذ، اختلاف قابل توجهی در چاپ وجود خواهد داشت. سپس می توانید با مقایسه ی کیفیت چاپ پارچه، سمت مورد نظر را برای چاپ انتخاب کنید. جهت مقایسه ی کیفیت کاغذ های سبلیمیشن مختلف با یکدیگر، می توانید همین کار را بر روی کاغذ های دیگر انجام دهید و سپس با یکدیگر مقایسه کنید. فقط توجه داشته باشید که برای مقایسه ی کاغذ های مختلف با یکدیگر، کلیه ی فاکتور های دیگر باید ثابت باشند. منظور از فاکتور های دیگر، جوهر، فایل چاپی، دستگاه چاپ سابلیمیشن، دما و زمان پرس یا سرعت کلندر، جنس پارچه، نرم افزار ریپ، پروفایل ریپ می باشد. بدین ترتیب می توانید تنها با حفظ یک متغیر (کاغذ ترانسفر سابلیمیشن)، کیفیت را مقایسه کنید.